Budapesten a Madách Imre Gimnáziumban érettségizett. 1961-ben végzett a Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán, majd 1964-ben az ELTE bölcsészkarának pszichológia–magyar szakán. 1961–1963 között előbb Velencén, majd Budapesten dolgozott gyógypedagógus tanárként. 1963–1965 között az MTA Pszichológiai Intézetének tudományos munkatársa volt. 1965–1977 között az ELTE BTK pszichológiai tanszékének adjunktusa, majd docense volt. 1977-től az MTA Pszichológiai Intézetének osztályvezetőjeként dolgozott. 1977–1997 között tudományos osztályvezető volt az MTA Pszichológiai Intézetében. 2002–2011 között főiskolai tanárként dolgozott a Szolnoki Főiskolán. 2007–2011 között professor emeritus volt a Károly Róbert Főiskola (Gyöngyös) Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának Humántudományi Tanszékén.
A belső csendről
Popper Péter (Mesterkurzus) -
A belső csendről 2
Popper Péter 1933. november 19-én született Budapesten. Az ország egyik legismertebb és legnépszerűbb pszichológusa volt. Számos könyvet írt, gyakran tartott előadásokat, sokat szerepelt újságokban, rádióadásokban, tévében. Kutatási területe elsősorban a pszichoterápia,
a társadalmi beilleszkedési zavarok és a valláspszichológia volt.
Kíváncsiság és szellemi frissesség
Popper Péter: Mennyi ideig tart egy kapcsolat?
(Nyitott Akadémia)
Müller Péter - Szeretet
Müller Péter (Budapest, 1936. december 1.) - író,
dramaturg, forgatókönyvíró, előadó.
A hazai ezoterikus irodalom kimagasló alakja.
Egy halálközeli élménye fordította a spirituális tanok felé.
Írói tehetsége és a tudás átadásának vágya eredményeképpen elindította Mesterkurzusát[1], melyen az önmagát kereső embernek segít a mindennapi életben magára találnia. Véleménye, hogy a gondolatok és az érzések átadásának leghitelesebb módja nem az írás, hanem a beszéd.
Müller Péter - Hit, tudás és megismerés
"Az a másodperc, amikor igazán szeretünk, életünk egyetlen valóságos pillanata. A többi nem az.
A többi boldogtalan varázslat. Őrület. Teli félelemmel és szomjúsággal. Mi persze éppen fordítva gondoljuk. Mi azt hisszük, hogy az a "valóság", amikor egyedül, kővé dermedt, magányos lélekkel élünk.
Valóság a hétköznap, a közöny, az egoizmus, az én, az enyém, a pénzkereset. Valóság a tévé, a robot,
a rohanás, a vásárlás, az aszfalt, a "senkihez sincs közöm" életérzése. És a szerelemről véljük,
hogy káprázat, mámor. Amikor valóban szeretünk, mondják ránk az emberek, hogy "Te el vagy varázsolva, öregem! Te megőrültél!" - miközben egy tévedhetetlen hang lelkünk mélyéről azt mondja: "Itt akarok maradni, mert mindig ide vágytam! Itt akarok élni, örökké!" Amikor szeretjük egymást: kijózanodunk. Felébredünk. Életünk valóságos állapota az, amikor szeretünk. Ezt a csodát rendszerint akkor érjük el, amikor föladjuk a görcsös önvédelmünket, és elkezdünk egymásban, egymásért élni.” - Müller Péter
Van-e különbség a nő és a férfi spirituális fejlődése között, és mi okozza
a különbséget?
Válaszom:
Ha mi a történelmi folyamatra tekintünk, mi láthatjuk, hogy ahogy Ábrahám
elkezdte felfedni a Kabbala bölcsességét, ő megkapta az utasítást, hogy
olvadjon össze női részével: “Hallgasd meg amit Sára mond neked.” Mindent a női
rész határoz meg. Amit a férfi fedez fel, az számára a nőn belül jelenik meg,
azaz a lélek férfi része a lélek női részének belsejiben, és a férfi a nőben.
Rabash többször írt és beszélt arról a tényről, hogy a korrigált
társadalomban, egy korrigált családban egy férfivel és nővel, a férj és a
feleség a Teremtő közöttük való felfedésének folyamatában vesznek részt. A férj
feleségét a Teremtőn keresztül érzékeli, és a feleség férjéhez ugyanilyen módon
viszonyul. Ők állandóan érzékelik, hogy a Teremtő közöttük lakozik.
Azaz én tudom, hogy feleségemet a Teremtőtől kaptam. És ha én őt
(feleségemet) úgy érzékelem, mint azt a részt mely segíthet engem a Teremtő
elérésében, akkor én valóban képes vagyok megvalósítani magamat.
Kérdés folytatva:
Más szóval a feleségem-társam a spirituális úton?
Válaszom:
Nem csak egy társ. Én úgy látom őt mint egy olyan társat, melyet a Teremtő
választott ki.
És ha én így viszonyulok hozzá, akkor nem csak hozzá
(feleségemhez) fordulok. Én hozzá és a Teremtőhöz fordulok ugyanakkor, és
érzem, hogy ő (feleségem) ugyanilyen módon viszonyul hozzám. Ez egy nem
természetes kontrasztnak tűnhet, de ez mégis nagyon természetes, és nagyon cél
irányos.
Kiderül, hogy életem minden pillanatában, a legintimebb családi
helyzetektől a legszokványosabbakig, és meg inkább a közösségben és a világban,
mi elkezdjük egymást úgy kezelni, mintha a Teremtő közöttünk lakozna. Mi
érezzük hogy ennek az Erőnek kell összekötni minket, annak kell kitöltenie az
üres tereket közöttünk, és annak kell korrigálnia a taszítást és gyűlöletet
mely kiemelkedik közöttünk.
A Teremtő maga jön, hogy kitöltse ezt a teret, és egyesítsen minket
egymással. Mi elkezdjük ennek megvalósítását a családon belül, mely a
legközelebbi hely a személy számára, és folytatjuk azt az egész világon
keresztül.
A részletes kabbalisztikus születési analízis több választ tud adni a párkapcsolatodról, mutatja a fizikái és lelki tünetednek az okát, tanuló feladatodat és fejlődési utadat.
Müller Péter - A Változások Értelmezése és Feldolgozása Életünkben
Szívom magamba minden mondatát.
Sokat merítek az előadásaiból! Ajánlom mindenkinek
Prof. Dr. Papp Lajos: Egészség megőrzése, betegség gyógyítása
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése